Flåsarn- -

Era barn MÅSTE växa upp som mitt barn!

Skämt åsido!
Men denna kommentar fick jag nyss och jag väljer att svara här i ett inlägg till denna "anonyma" fjant.



SVAR: Var ni tvugna att köra misshandelsmetoden... ehm.. oj, ursäkta 5 minuters metoden på eran son? eller var det bara en snabb utväg för er föräldrar att få era behov tillgodosedda?
Från djupet av mitt hjärta så tycker jag synd om eran son som aldrig har fått sova i eran säng. Som aldrig kommer få känna den där ovärderliga tryggheten på kvällar och nätter, t.ex när mardrömmarna kommer.
Hur gammal är eran son egentligen?
Hur kan du veta att 5 minuters metoden är det bästa för ditt barn? Frågade du honom innan? Tror jag knappast.
Jag säger inte alls att alla barn som inte är uppväxt som mitt far illa, absolut inte.. men faktum är att den där skitmetoden ni har kört på gör mer skada än nytta.
Får han gråta tills han kräks? hur gör ni då t.ex?  byter ni bara sängkläder utan att krama om honom?
Om han har kissat ned sig då? byter ni blöja utan att prata med han?
Förklara för mig hur sjutton ni bär er åt och hur ni pallar med att låta erat barn gråta sig till sömns..

Kommentarer
Postat av: ★Hanna- Lucas mamma★

Kan inte annat än att hålla med.

5-minuters metoden, va e de för skit?!

Jag kommer själv ihåg hur jag mådde när jag va liten å grät mig till sömns, inte fan vill jag utsätta mitt barn för det! Va e de för jävla psykisk misshandel?! Sjukt är vad det är!

2011-01-21 @ 08:39:49
http://lucasochmamma.wordpress.com
Postat av: Karin

Jag är av en helt annan åsikt, tycker att 5 minuters metoden är hur bra som helst, för det är ju inte så att barnet skriker i timmar, då är det ju nåt fel, utan det är ju så att man fortfarande tittar till barnet efter 5 minuter och då vet barnet att man finns där fortfarande.

När Rebecka var liten så försökte jag köra med den och visst skar det i hjärtat när hon grät men jag hörde ju fortfarande att det inte var ledsen gråt-utan "jag vill ha uppmärksamhet-gråt" Det lär man sig snabbt skillnaden på. Tycker det är bra att lära barnet att somna själv för det är inte roligt när man måste bära, vagga, ruska vagn en hel natt för att barnet inte har lärt sig att det går att somna utan föräldrarna. Och som sagt man lämnar ju inte barnet mera än 5 minuter.

Men vill man inte tillämpa den metoden så är det ju lika bra det, låt alla göra som dom vill tycker jag. Du tycker den metoden är fel och jag tycker nåt annat :-)

2011-01-21 @ 12:49:07
Postat av: Jeanette

Jag tycker att metoden varken är bu eller bä, utan man märker snabbt vilken del av uppfostring sitt barn kräver. Jag var en mamma som bubbade runt i flera timmar långt in på natten, som lät barnet sova vid min sida i sängen utan att själv få sömn, som höll henne mot mitt bröst under dagarna utan att låta henne ligga själv. Men en dag tar det bara stopp, man orkar inte.

Så efter den dagen jag satte ner min fot för att själv klara av att stå på benen, fick hon skrika.....

Men efter en dag så somnade hon själ, utan gråt och utan skrik, har inte heller gjort det sedan dess, hon är nu fem snart :)

Vissa metoder fungerar för vissa barn, medans andra fungerar för andra barn. Men 5-min metoden inebär inte att du "misshandlar" barnet, om man håller sig till de fem min det handlar om.

MEN och ett stort sådant, att lägga hand på ett barn, göra det illa på något sätt är inte okej!

2011-01-21 @ 14:09:22
http://lilytheflower.blogg.se/
Postat av: Katrin

jag är oxå neutralt inställd till metoden... jag har inte använt den på mina ungar för dom har somnat snällt ändå i sina egna sängar. dom sov bara med mej när dom var pyttebebisar. drömmer dom mardrömmar och vaknar så går jag in och sätter mej på sängkanten, stryker dom över ryggen och tröstar tills det känns bättre. sedan somnar dom om i sin egen säng igen. har alltid funkat skitbra för oss

2011-01-21 @ 17:56:15
http://katrinrigglov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0