Flåsarn- -

Ge fan i att läsa min blogg om det jag skriver gör att ni tar åt er så jävligt! Men om ni nu tar åt er så bör det betyda att jag har rätt någonstans!

Jag har märkt av en del ilska,besvikelse och upprördhet bland vänner,bekanta och släktingar över saker som jag skriver om i min blogg och i bland verkar det till och med som om att dessa personer vill att jag ska komma och be om ursäkt.

Huh?

Jag har ingen som helst skyldighet att be om ursäkt för det jag skriver.
Det är min blogg, där JAG väljer vad jag ska skriva om och hur jag ska skriva.
Blir man så jäkla upprörd så kan man göra något åt det, själv!
Testa ge fan i att läsa kanske?
Jag bryr mig inte, för jag skriver inte för eran skull.

Det värsta av allt är väl nog att dessa personer är så konflikträdda att dom inte ens törs berätta öga mot öga för mig att dom stör sig på det jag skriver och man får höra allt på omvägar i stället.
Hur vore det nu med lite ärlighet i samhället? Livet skulle bli ganska mycket lättare för oss alla om sanningen kom fram direkt i stället för ett hav av lögner.
Men men, kanske bara är jag som tycker så?

Om jag skriver si och så om en viss grej så betyder inte det att det gäller alla. Det betyder inte heller att just du måste tycka och tänka som jag.
Alla tycker och tänker olika och det accepterar jag, annars vore jag korkad.

Men i min blogg så är det jag, LINA som skriver, inte du Gun-Britt eller allt vad ni heter..  Störs ni av det jag skriver och tycker att jag är dum i huvudet som tycker det jag tycker om saker och ting, så starta en egen blogg! Skriv det ni tycker, det ni vill och gör det hur fan ni vill.

Tänk att det finns så otroligt många bitterfittor och slapptaskar här runt omkring som inte tänker på något annat än sig själv hela tiden och tror att allt kretsar kring dom och att alla mina inlägg här i bloggen handlar om dom.
Skärp till er för i helvete, jag har väl ett liv jag också... och mitt liv går inte ut på att kränka specifika personer i min blogg.

Ni kan skriva era förbannade statusar på FB som riktas mot mig hur mycket ni vill, jag kunde inte bry mig mindre, det visar ju bara att ni är sämre än mig.

ETT STORT TACK TILL ER SOM VÅGAR TALAR ÖPPET OCH ÄRLIGT MED MIG OM DET JAG SKRIVER, VARE SIG DET ÄR NEGATIVT ELLER POSITIVT.

OCH EN HÅRD JÄVLA HÄSTSPARK I ARSLET PÅ ER SOM ÄR SÅ FEGA ATT NI INTE TÖRS VARA ÄRLIGA MOT MIG. HOPPAS NI FÅR TUGGA HÄSTHOV I 100 ÅR FRAMÖVER.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det känns lite som om du kastar sten i glashus?

Nu vet jag inte hur statusuppdateringarna på facebook ser ut då.

Men först skriver du att du inte riktar dig till någon person i din blogg och att folk ska sluta ta åt sig. Att ditt liv inte går ut på att kränka personer i din blogg.



Hur vet du då att statusuppdateringarna handlar om dig? De kanske inte heller skriver om en specifik person, utan bara stör sig på saker i allmänhet, precis som du verkar göra.



Så att i samma inlägg bli arg över att folk känner sig kränkta av vad du skriver, så känner du dig kränkt av vad andra skriver. Fast du inte vet om det handlar om dig.

Det känns lite som dubbelmoral där.



Nu vet jag inte hur statusarna ser ut, för jag känner inte dig och antagligen inte de personer du pratar om heller.

Av att ha läst lite i din blogg och detta inlägg så funderar jag bara lite..

2011-01-18 @ 00:57:16
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Anonym: Men du, det råkar liksom vara så att dessa statusuppdateringarna på facebook innehåller meningar som jag har skrivit i min blogg.

2011-01-18 @ 01:11:36
http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Haha kör hårt tjejen, jag vet precis vad du menar, samma sak händer i min blogg. Men då utan att jag nämns i statusar. De få gånger det har hänt, står mitt namn på ett eller annat sätt.

Så jag vet vad du menar och håller med dig fullt ut där!

2011-01-18 @ 06:45:14
http://lilytheflower.blogg.se/
Postat av: catarina

Håller med dig Lina. I din blogg får du ju skriva precis vad du vill (det är ju det som är att blogga)och du har ju inte gått till angrepp mot någon specifik person. Dessutom är du riktigt duktig att skriva och formulera dig, och även om jag inte tycker lika som alla bloggare i allt så tycker jag ändå att det är både intressant och vidgar ens vyer att läsa vad andra tycker och tänker, fler borde testa det istället. Olikheter ger världen fler nyanser och det är det som gör oss människor så kreativa och nyskapande. De som väljer att istället se allt i grått kommer också att bilda hela världen i gråskalor till slut och jag tror inte att de gör varken sig själva eller omvärlden en god gärning i det. Vissa tycker om att prata illa om andra också då slipper man ju bry sig om att städa i sitt eget hem:) Tänk istället att du hsh skapar reaktioner hos andra och att det faktiskt, även om det inte känns så nu, starta något positivt:) :love:

2011-01-18 @ 08:37:08
Postat av: Bara Jag

Din blogg är din - punkt slut. Så länge du uttrycker det DU känner och tycker och står för är det i huvudsak andras problem om de inte kan hantera det som skrivs. Passar läsningen inte är man ju fri att inte gå in att läsa - och det ansvaret måste man väl ändå kunna ta som läsare? Å andra sidan finns det skrivna ordet på pränt och man kan ställas till svars för det man skriver av olika anledningar och av olika personer - men det är ok, att vi tycker olika är naturligt. Oavsett har du rätt till din åsikt!

2011-01-21 @ 09:55:15
http://blogg.rhode.se
Postat av: Bara Jag

Din blogg är din - punkt slut. Så länge du uttrycker det DU känner och tycker och står för är det i huvudsak andras problem om de inte kan hantera det som skrivs. Passar läsningen inte är man ju fri att inte gå in att läsa - och det ansvaret måste man väl ändå kunna ta som läsare? Å andra sidan finns det skrivna ordet på pränt och man kan ställas till svars för det man skriver av olika anledningar och av olika personer - men det är ok, att vi tycker olika är naturligt. Oavsett har du rätt till din åsikt!

2011-01-21 @ 09:55:56
http://blogg.rhode.se
Postat av: Maddiz

Skriver som de sista personerna gjort de är din blogg och du skriver som du vill! Och jag bara älskar din blogg hur du än skriver eller om vad! Och som du skrev dom som inte gillar de du skriver kan låta bli och läsa din blogg då. Men jag vill att du fortsätter som du gör och var lika stark som du är. För du har en av dom bästa bloggarna. Kram på dej!

2011-01-21 @ 14:25:56
http://raggarmaddiz.blogg.se/
Postat av: Agge

Jag håller med dom sist kommentarerna. Det är din blogg och du skriver vad du vill. Passar det inte så kan man låta bli att läsa den. Men jag tycker din blogg är häftig att läsa,allvar och skoj blandat. Fortsätt i samma stil.

2011-01-21 @ 23:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0