Flåsarn- -

Kriget på IKEA i Valbo!

Åkte till Köpis (Valbo Köpcentrum för er som inte vet) nu på kvällen med mamma,Maya och mina syskon. Mamma bestämde att vi alla skulle äta köttbullar på IKEA och hon skulle bjuda.
Allt var frid och fröjd tills vi skulle sätta oss och äta och Maya ser att Adam har köpt pannkaka..

-JAAAAG VIIIIILL OOOOOCKSÅÅÅÅ HAAAAA PANNKAAAAAAKAAAA! JAG VILL!JAG VILL! JAGVILL!!

Alla i hela IKEA restaurangen stirrade,pekade och tappade sina hakor när dom fick se och höra hur Maya höll på.
Jag försökte muta Adam att byta sina pannkakor mot Mayas köttbullar och en tjuga- funkade inte.
Isabell tog tillslut Mayas tallrik och gick och frågade "kocken" om hon fick byta mot pannakor istället - funkade!

Efter att vi hade käkat så gick ner på nedervåningen och kikade på grejer, mamma hittade en timer och Maya ville självklart också ha en, så efter mycket bråk från Mayas sida så fick hon ta en, den gick hon och skruvade på tills vi kom fram till barnavdelningen där mössen finns..bakom oss hörde vi timer på timer på timer på timer på timer som satte igång att ringa..Självklart hade Maya passat på att skruva upp en massa timers medans mamma stod och pratade med sin arbetskamrat.

Nåja, back to the möss.. KRIG! Ungen skrek sig blå, plockade på sig 3 möss, 1 tiger och en dalmatiner.
Jag, den elaka mamman sa Nej, ungen blev mer blå. Kastade mössen på golvet, spottade på tigern och drog nästan loss nosen på dalmatinern.
Pinsamt!

Vi kom tillslut ut från IKEA helskinnade och två möss rikare.




Kommentarer
Postat av: Katrin

hehe underbart... tänk om fler vågade skriva hur saker och ting ändå funkar med ungar. dom beter sej inte alltid så perfekt som mna kanske skulle vilja alltid. på vissa låter det ju som att deras ungar är sååå underbara och man undrar vad man själv gör för fel när dessa saker händer. tack lina =)

2011-01-05 @ 00:52:51
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Elin

Visst är ungar härliga! :-)

Men det bästa sättet att slippa såna möss-krig är att inte ge med sig. Jag har varit stenhård med D. Krånglar han om nåt i affären så där så säger jag först att Om han inte slutar så lägger jag tillbaks nåt annat vi tänkt köpa till han som redan ligger i korgen eller så säger jag att vi går ur affären om han inte slutar. Det har resulterat i att vi bara hade ett slänga-sig-på-golvet-utbrott i affären då han ville ha en bil o det gick över direkt när jag sa att vi skulle ställa tillbaka kakor som vi köpt.

Självklart så får han saker i affärer han oxå. Men oftast så har jag bestämt det med han innan vi går dit att Idag kan du få köpa kakor, eller en leksak, eller kläder. Är han duktig i affärn så kan vi ibland köpa något som inte är bestämt oxå.

Såå skönt att slippa bråk :-)

2011-01-05 @ 07:57:17
Postat av: Nicole

SV: Aaah, tittade på det för ett tag sen jag med! : ) Är ju sååå kul med alla gamla serier.. Allt bra med dig?

2011-01-05 @ 16:22:52
http://niickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0