Flåsarn- -

Rattonykterhet sätter stopp för drömmar.

När jag läser om lilla Mercedes som blev påkörd och dödad av ett rattfyllo så får jag rysningar i hela kroppen.
Mina tankar går till hennes familj och alla i hennes närhet.
Tyvärr var inte detta första tragedin för denna familj.
Mercedes äldre bror Juliano blev mördad i våras.
Denna mamma har alltså förlorat två barn i otroligt tragiska omständigheter.
Jag kan inte ens sätta mig in i hur mamman mår, hur hon klarar av sorgen och smärtan.


Jag blir också genast orolig.
Bakom huset där jag bor så finns det ett mindre hus där det bor en gravt alkoholiserad man. Utanför hans hus står en bil, en rasslig gammal ful VOLVO.
Jag tycker att det är konstigt hur han med så stora alkoholproblem kan få ha kvar sitt körkort och sin bil.
Här på gården så leker det barn ute hela dagar och kvällar, dom springer över vägen till lekparken på andra sidan, dom cyklar, åker sparkcykel och skateboard och allt sker bara några meter ifrån mannen som med stor sannolikhet kör onykter.
Snart är nog olyckan här, jag vill inte tänka så, men jag kan inte blunda för det faktum att en olycka kan ske när som helst.
Senast idag såg jag mannen åka förbi här i sin bil. Bilen studsade fram och mannen fick upprepade gånger motorstopp. "Varför?" kan man ju fråga sig.. men det är ju rätt uppenbart egentligen.



Kommentarer
Postat av: E

Nästa gång.. Ring polisen och säg vilken bil det gäller och åt vilket håll den åker så åker dom och kollar den. Det har dom gjort när jag ringt om bilar efter vägen iaf.. Bättre att ta den där kollen före olyckan..

2011-07-13 @ 00:41:54
Postat av: Katrin

ja man kan faktiskt förlora körkortet på grund av "onyktert levande" eller vad det heter... så ring polisen du så kanske ni får undan honom från vägarna.

2011-07-13 @ 09:59:32
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Karin

Att han får behålla körkortet är för att ingen har ringt och upplyst polisen..

2011-07-13 @ 13:23:58
Postat av: Agge

Jag håller med...ring polisen så kanske han mister körkortet. Vore säkrare för alla.

2011-07-13 @ 20:23:31
Postat av: Carina

Tror faktiskt att han inte ens har något körkort. Men han vet att han kan köra i Forsbacka i allafall. För här bryr sig ju ingen. Jag har ringt polisen men vet inte om dom ens kom ut hit då. Men det är för jävligt hur det får vara.:-(

2011-07-13 @ 23:15:20
Postat av: Anonym

hej är du grek eller halv något sånt? :) an du grekiska? :love:

2011-07-14 @ 16:48:14
Postat av: Jeanette

Något jag reagerade på i artikeln de skrev om denna lilla tös, är varför och av vilken aledning grannen, lyfte över henne från inhägnad altan?

Den meningen är en mening jag inte kan sluta att tänka på.



Det är fruktansvärt att detta ens får hända. Jag hoppas att den som kör i forsbacka också åker fast, detta med hull och hår innan något händer!

2011-07-15 @ 09:13:03
Postat av: Fantomen

varför var dom inte så fyndiga med namnet på artikeln där?

vad hade du velat se för rubrik?



"Alexandra Hansson vet hur man blir av med besvärliga barn" ? :P

Volvo ägde Mercedes, mamman förtvivlad



fy vad elakt men endå...

2011-09-19 @ 21:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0