Flåsarn- -

Gissningslek! Vilka grannar skriver jag om?

Fick ett skitkul tips på FB om vad jag skulle skriva om, och jag nappade direkt! Detta blir då alltså en gissningslek där ni som bor här nära mig eller vet vilka som bor här kan vara med och tävla.
Vad ni tävlar om? Mja.. inte vet jag? En kyss på vänstra skinkan kanske?
Äsch skämt åsido.
Detta är en kul grej bara, får se hur många som får rätt i sina gissningar!

Varje siffra beskriver någon granne och jag hoppas att ingen tar illa vid sig. Ser det jag skriver elakt ut så ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

Person nummer:

1, Bor en bit bort från mig men man kan nog höra dennes stämma om man lyssnar riktigt noga. Annars kan man kolla på "gräsplan" efter en haltande gestalt. Hon har några smeknamn och jag tror inte hon skulle bli så glad om hon fick höra dom.

2, Kallas (vad jag har hört från olika håll) för "skvallerkärringen på hörnet". Där samlas folk från morgon till kväll för att prata,dricka kaffe och röka. Finns många likheter mellan Desperate Housewives och grannen när h*n har vänner på besök.

3,Det finns en familj som kan liknas vid familjen Taikon, många barn och många... vadå? Pappan i familjen har brunt hår med silverslingor och mamman i familjen svävar bland molnen ibland.

4,Ett ungt par bor också här, i det hushållet så arbetar mamman mycket och plastpappan, han försöker väl han också. Har blivit en rejäl uppryckning för honom det senaste året lär jag säga och mycket är väl den unga mammans förtjänst.

5,Det bor en elak gammal....?.... som gärna spyr ur sig otrevligheter på facebook men är otroligt trevlig i verkligheten.

6,Om man hör något som ylar en sen sommarnatt så behöver man inte vara rädd, det är ju bara den långhåriga vargen... i alla fall vad jag tror.

7,
Dag som natt så kan man höra skrik från denna sjukskrivna, arbetsrädda rödlätta...?... speciellt trevlig mot sina barn är denne inte.

8,
Om man vill låna en trasa av någon så ska man inte fråga denna granne, för det kan hända att man då får låna en trosa.

9, Enligt denna granne så grävs det förbjudna gångar i källarna i radhusen. Det finns mycket att klaga på om man får tro denna, speciellt så kan man klaga på de hängande kablarna.

10, Ett ungt par till där båda har hett temprament och pappan i familjen är rätt blåst. Barnet är som en virvelvind och säger sig självt bestämma hemma.



Kommentarer
Postat av: Johanna*

Man blir ju nyfiken på vilka människorna är ;-P

2011-06-06 @ 00:00:17
http://johannanehvonen.blogg.se/
Postat av: Elin

Gör ett frest för att se hur väl jag lärt känna mina grannar på det här halvåret vi bott här...



1 Halta Lotta..

2 Karin

3 ..och många hundar/djur? Gissar på din far med familj.

4 Glömt vad hon heter..., K nånting? Kickan? Krickan?

5 Inte en susning..

6 Ingen aning där heller. Kan inte komma på att jag sett nån långhårig karl, för jag gissar att det är en karl?

7 Går bet på den också.

8 Nepp nopp. Låna trasor skulle kunna va jag, men nä inte trosor..

9 haha måste vara hon drygtanten, fan va jag är dålig på namn! Nickarainen?

10 Kaaan det månne vara Lina, Ante och goungen Maya? :)



Lite smått besviken att jag inte hittar mig själv där i blandningen. hehe. Men, å andra sidan kanske man ska vara glad för det med. :)

2011-06-06 @ 00:22:20
Postat av: Krillan :)

Jag är ganska säker på att jag kan 1-5, 8 och 10 :)

2011-06-06 @ 00:40:46
Postat av: Karin

HAHAHA, tror jag knäckt alla, är osäker på sista bara men det kanske är ni själva??

2011-06-06 @ 11:16:29
Postat av: Anonym

Var visst ingen som var med på den här leken,



1. Halta Lotta :) (vet inte namn?)

2. Karin?

3. Per & Catarina? :)

4. ?

5. Mats! :)

6. ?

7.?

8. Andrea :)

9. Barbro

10 ?



När kommer svaren då? :)

2011-06-07 @ 22:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0