Flåsarn- -

Pannkakor!

Idag är det ju Torsdag, och då ska ju alla barn ha pannkaka till middag, det ju vem som helst.
 
Eller ja, när jag var liten så var pannkakor på Torsdagar en tradition i nästan varje barnfamilj, men nu verkar det som att det totalt har glömts bort, iaf hos den yngre generationen föräldrar.
 
Jag minns med värme hur mamma stod med två stekpannor och stekte pannkakor när jag var liten och  dåvarande plastsyrran "N" var hemma hos oss.
Vi åt medans mamma stekte, och ofta blev det tävlingar, vem orkar äta flest?!
Man åt 1, 2, 3, 4,5... osv osv...
 
Nu för tiden så tycker jag att det är skitdrygt att stå i köket och steka pannkisar och jag tycker inte om dom så hemskt mycket heller, så det räcker med 1 eller 2 så är jag nöjd.
Men jag bor med två pannkaksfreaks så man lär ju offra sig och ställa sig vid spisen..
 
Så det är precis vad jag ska göra nu...
 
CIAO!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Dom fick våfflor här sist o måååånga gick i ;-)

Svar: Och våfflor får dom aldrig här, för det är inge gott :P
Lina Forslund

2012-11-15 @ 18:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0