Flåsarn- -

5-6åringars hat mot sina mammor..

Om några dagar fyller min dotter 6 år, och hon längtar... men dessvärre så verkar det som att hon har kommit in i en form av "tonårsfas". Eller, "hata-mamma"fas.
 
Hon skriker, bråkar och slåss. På mig. Varje dag. Från morgon till kväll. Ute, i affärer och hemma.
Jag sliter mitt hår av förtvivlan ibland och undrar vad sjutton jag har gjort fel.
 
Egentligen så är hon världens gladaste, underbaraste och smarta unge.. men så vänder den där jävla kappan och hon förvandlas till en skrikande,kickboxingutövande demon.
 
Notera dock att hon ALDRIG skulle bete sig så mot sin pappa, eller någon annan släkting.
 
När jag försöker prata med henne om det (lugnt och sansat) så fräser hon bara något i stil med:
-SLUTA PRATA MED MIG! DET ÄR DU SOM GÖR MIG ARG! SLUTA PRATA!
 
Är 5-6 åringar så här? eller är det bara min dotter som är en tickande bomb?
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nästan ALLA har en sådan fas tyvärr ......... Man känner sig hjälplös o undrar vad man gjort fel. trösta dig med att de är den som står en närmast som får ta smällen ..... Och det går över! Du får njuta av lugnet i helgen då hon är här :-) Kram

2013-10-04 @ 10:11:38
Postat av: carola

agnes är 9 år och har i stort sett alltid varit så där. Nils hade en period och lisa ibland.
Agnes har vi stora bekymmer med så det är vanligt lina.
Tufft är det dock..kram

2013-11-06 @ 12:41:24
http://mammacarola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0