Flåsarn- -

Den elaka mammans bekännelser.

Så kanske min blogg borde heta egentligen?
 
2-3 dagar denna vecka så har jag varit riktigt elak faktiskt (senast igår), och alla gånger vid middagstid.
Man står där i köket och lagar mat för glatta livet ( not, jag hatar att laga mat), man dukar fram och ser till att allt står på köksbordet innan man ropar att maten är klar till karl och barn.
Båda kommer in till köket och vad händer?
 
Jo ungen skriker rätt ut! 
-FY VAD ÄCKLIGT!
-DET DÄR TÄNKER INTE JAG ÄTA!
-JAG HATAR DEN HÄR MATEN!
 
Igår gjorde jag chiliconcarne och ris, lade upp lite mat på Mayas tallrik, men bara en liten klick chiliconcarne eftersom att jag förstod att hon skulle spotta och fräsa..
och mycket riktigt så gjorde hon det:
-MEN VARFÖR FÅR JAG SÅ DÄR LITE???!!
Jag försökte förklara varför men hon vägrade lyssna, så jag lade på lite till på hennes tallrik.
Hon tar sin gaffel och petar i köttfärsen och med en grimas så petar hon in lite mat i munnen.. men fort som attans så spottade hon ut det igen.
 
VARFÖR GÖR DU BARA ÄCKLIG MAT?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Då brast det för mig..jag bad henne gå ut ifrån köket. Hon ville ha en macka istället, men jag sa Nej.
Hon fick vara utan middag igår.
 
Nu vart det typ 50 minuspoäng i föräldraskap till mig.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: andrea

Minus poäng????? Va???? Herregud Lina om du inte stå för det du gör så kommer hon köra på dig och hon bara bli större. Du gör helt rätt. Hon äter det hon får eller inte alls. Ja det är jobbgt att dem gapar och skriker. Det är inte alltid lätt att vara mamma. Men om hon hatar dig ibland då gör du rätt. Det gör ont. Men på slutet dem älskar oss och kan inte leva utan oss.

2013-10-04 @ 11:02:59
Postat av: Sara

Du gjorde verkligen inget fel! Säg åt ungen att antingen äter hon de som står på bordet eller så får hon va hungrig! Så gjorde mina föräldrar mot mig och jag vägrade äta så då sa en läkare till mamma att hon skulle sluta duka fram åt mig. Då började jag äta igen. / Sara

2013-10-04 @ 13:32:28
Postat av: Katrin

Helt rätt gjort, stå på dej! Som föregående sa... sätter du inte stopp så kör hon över dej och det blir värre. Barn gör inte så för att de vill vara elaka utan bara för att dom KAN!

2013-10-04 @ 22:33:00
http://katrinrigglov.blogg.se/
Postat av: Carina Lindström

Skulle ge dig en massa extra vuxenpoäng för att du stod på dig!!!!

2013-10-05 @ 22:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0