Flåsarn- -

Köpa hus!

Sitter flera gånger i veckan och kikar på Hemnet efter hus här i närheten för innerst inne så har jag ett litet sug efter husköp.
Vet att mina drömmar om hus ligger långt borta och är omöjliga att uppnå men drömma får man.
Har ju några krav också för ett eventuellt husköp;

*Ej nybyggt med öppna planlösningar
*Ska finnas i Forsbacka
*5 rum minst.
*Stor tomt
*Renoverat
 
Skulle aldrig kunna köpa ett renoveringsprojekt eftersom att min kära karl har tummen mitt i handen och knappt kan skruva i en glödlampa.
Sen så är ju han negativ till att bo i hus av andra anledningar också - han vill inte skotta snö eller klippa gräsmattan.
Fast det har jag sagt att jag kan fixa.
 
Folk köper hus så lättvindigt nu förtiden.. knappt något ihopsparat, tar en massa lån och köper en kåk. Utan någon planering riktigt. 
 
Om jag någon gång ska köpa mig ett hus så ska jag vara säker på att jag har råd och att det är ett hus jag vill bo i för resten av mitt liv.
Känns inte som att många tänker så..Det är mer en statusgrej att fort som attan köpa hus.
 
Jag har ett drömhus här i Forsbacka som jag så gäääärna vill köpa men det kostar så jäkla mycket men, men , men... det huset skulle passa oss perfekt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0