Flåsarn- -

Jag ska sätta Maya på ålderdomshem i 1 vecka så får hon se hur det blir när hon är äldre.

Jag blir gaaaaaleeeen, hur jävla blåst och naiv kan man vara??!
Läste precis en massa idioti i en annan tjejs blogg och kände mig spyfärdig.

"Mycket som händer här & mkt droger här ute, men men livet är så. Nånstans ska ju dom människorna också bo & så jag & E***** på det det e bra kul, eller inte. Men hoppas han lär sig nåt av detta & inte känner sig nyfiken på droger när han blir äldre, bra om man ser lite nä'r man e liten tror ja eller kanske har fel men men. Man kanske vill hålla sig ifrån det sen.. eftersom man ser hut knaz det blir med sånt." Citerat ur tjejens blogg.

Inte nog med att hon stavar som en kratta, hon tänker som en också.

Vill man inte att ens barn ska hålla på med droger och andra negativa substanser så ser man väl till att barnen slipper vara i kretsar och samhällen där sådant visas öppet?

Jag vill absolut inte att Maya ska missbruka alkohol eller droger när hon blir större, så vad ska jag göra åt saken? Ska jag låta henne nu som 4 åring bo och hänga vid Birkagården här i Forsbacka?

Jag vill inte att min dotter ska acceptera att bli misshandlad, ska jag därför visa henne redan nu hur det känns genom att slå henne regelbundet tills hon törs säga Stop!?

Idioti, Idioti.

Det finns något som kallas sunt förnuft.

Finns det mycket droger och annat skit i det område där du och ditt barn bor? FLYTTA!
När ditt barn blir äldre, håll ögonen och öronen öppna och ryck in om du märker att hon eller han blir illa behandlade i ett förhållande.
Lär ditt barn vad som är rätt och fel genom ord, inte genom handlingar.
Välj dina ord klokt.
Men, tjata inte hål i ditt barns huvud, det är då det kan gå riktigt fel.


Bild lånad från google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0