Flåsarn- -

Varför festa varje helg när man är förälder? 2.0




Jag skuldbelägger ingen som unnar sig LITE fest. Absolut inte. Snarare tvärtom.
Klart som fan att man får festa trots att man har barn, men hade du, Herr eller Fru Duktig, läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att de föräldrar jag skuldbelägger är dem som VARJE JÄVLA HELG är ute och festar i stället för att vara hemma med sina barn.

Och jo, man är väl visst en sämre förälder om man är ute och festar varje helg.
En mamma/pappa som är bakis är med säkerhet inte lika roliga att ha och göra med som föräldrar som är nyktra,pigga och glada.

Livet tar absolut inte slut när man får barn, jag tycker att livet börjar när man har fått barn och man får se han/hon utvecklas och lära sig saker.

Jag lägger samma skuld på alla, mamma eller pappa, spelar ingen roll.

Om du har någon i din vänskapskrets som har barn och festar varje helg, undrar inte du hur hon klarar av att ta hand om sina barn när hon/han är bakis?
Undrar inte du VEM som lär ta hand om barnen när hon/han super sig full?
Skulle det inte ringa varningsklockor i ditt huvud?

Och som jag skrev i mitt inlägg: "Och om det slutar i kaos för det mesta,varför lär man sig inget av det?"
Med den raden så menar jag de föräldrar som går hem och misshandlar varandra, skriker, är otrogna osv osv.
Kul för barnen med så lyckade föräldrar.

Vad stolt föräldrarna kan vara över sig själva om dom lever ett sådant liv. Verkligen. INTE.

Sen så tycker jag att det är jävligt fjantigt att vara anonym.


HÄR
kan ni läsa hela inlägget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin



bloglovin

RSS 2.0